Aktywizacja

O co chodzi?

W dziale znajdziesz bazę instytucji, które promują działania opierające się na zasadach lekkiej stopy. Możesz tutaj poczytać o akcjach i kampaniach, które zostały podjęte w celu aktywizowania lokalnych społeczności. Informujemy też o wydarzeniach, w których możesz wziąć udział.

Czeski sen i Yesmeni zmieniają świat

Opowiem wam o dwóch filmach nakręconych w zupełnie różnych krajach i dotyczących kompletnie odmiennych spraw. A jednak stoją za nimi bliźniacze zamysły publicznej prowokacji. Poza tym filmy te w pewien sposób uzupełniają się. Pierwszy film jest o słabościach i grzechach konsumentów i agencji reklamowych, a drugi – świata biznesu.

CzeskiSenCzeski sen powstał w 2004 roku. Został zrealizowany przez dwóch studentów Akademii Sztuk Pięknych ( Vít Klusák i Filip Remunda) w Pradze jako ich praca dyplomowa. Film uzyskał wsparcie czeskiego Ministerstwa Kultury. Autorzy filmu zorganizowali zorganizowali gigantyczny blef marketingowy. Rozreklamowali w prasie, radiu, telewizji, na plakatach i billboardach otwarcie nowego hipermarketu w Pradze. Zapowiadane na plakatach ceny były jak ze snu. Hipermarket był na niby. Reakcje skuszonych niebywałą okazją klientów – prawdziwe. Film opowiada o przygotowaniu całej kampanii, a w finale dokumentuje przebieg otwarcie nieistniejącego hipermarketu. Jest więc filmem dokumentalnym, ale to, co jest rejestrowane jest od początku do końca wymyślone i wykreowane na użytek filmu.

Czytaj dalej – oglądaj film (kliknij aby rozwinąć)


Napisz coś!

* szota.biz
© PasjoTeka / EkoPasja 2009 / 2012