dom

O co chodzi?

W tym dziale prezentujemy przykłady negatywnych praktyk, które wypadałoby zmienić. Zjawiska, które niekorzystnie wpływają na ludzkie postawy, lub mają zły wpływ na otaczającą nas rzeczywistość. W miarę możliwości wskazujemy rozwiązanie danej sytuacji.

Mediator wszechczasów

 

Na przestrzeni wieków reklamy zrobiły nie tylko ogromny krok na przód, ale i stopniowo, małymi kroczkami podstępne wytwory chcą przejąć i ludzkość. Reklamy chwalą towar, eksponują niezawodność, pokazują skuteczność, wyolbrzymiają zalety produktów, które chcą sprzedać potencjalnym klientom. Jednak rzadko, kiedy reklamowany produkt okazuje się taki niezastąpiony i niezbędny w praktyce.  Jak ustrzec się przed mediatorem wszechczasów?

 

Przeciętny człowiek przed zakupami robi listę potrzebnych rzeczy i ponad połowa tych osób wkłada do koszyka niepotrzebny produkt, tłumacząc się przed samym sobą „przecież jest promocja, nóż może kiedyś będzie potrzebny”, usprawiedliwiając swoje zachowanie. Reklama ma uzmysłowić konsumentowi, że bez danego produktu się nie obejdzie i tu właśnie my powinniśmy się zastanowić czy rzeczywiście jest to prawda. Nic nie jest wieczne, kiedy urządzenia elektryczne ulegną zniszczeniu, nie wyrzucajmy ich, a spróbujmy naprawić i dalej używać produktu, jest to nie tylko tańsza metoda, ale i ci ważniejsze bardziej przyjazna przyrodzie. Reklamy zachwalają konserwy, bo są długotrwałe, mogą stać i stać w piwnicy nie psując się, kusząca oferta, ale zastanówmy się, przecież te długotrwałe produkty mają taką właściwość ze względu na zawartość chemiczną, która jest niezdrowa dla obywatela. Idąc na zakupy powinniśmy kierować się dobrem swoim (lub portfela) i dobrem świata, kupujmy tylko te produkty, które są nam potrzebne.

 

Nie ulegajmy reklamom, namową, bilbordom, zachętom, do zaopatrzenia się w dany produkt, bo pamiętajmy, że nie wszystko złoto, co się świeci. Reklama posługuje się manipulacją, ja pisząc ten tekst również przekonuje Was do swoich racji, tylko ja nie chce sprzedać produktu, a dać nam wszystkim piękny, zdrowy, ekologiczny świat!

 

Autorka: Justyna Łukasik

* szota.biz
© PasjoTeka / EkoPasja 2009 / 2012